Billboardy pobudzają gospodarkę

Podświetlony baner

Dlaczego warto postawić na billboard? W dobie wszechobecnego internetu mogłoby się wydawać, że reklama zewnętrzna to już przeżytek. Jednak wśród najpopularniejszych nośników reklamowych billboard wciąż uznawany jest za niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe.

Jest nie tylko dobrym sposobem na rozpowszechnienie marki, ale również doskonale spełnia funkcję informacyjną. Po długiej przerwie spowodowanej izolacją, społeczeństwo chętnie spędza czas na spacerach, czy zakupach, rozglądając się z ciekawością i chłonąc bodźce, których dotąd brakowało. To dobry moment, aby przypomnieć o swojej marce i przedstawić światu swoją ofertę lub korzystną promocję, która przyciągnie rzesze klientów.

 

(Foto billboardu źródło)

Billboard wyglądem przypomina wielkoformatowy plakat umieszczony w ramie lub na tablicy wolnostojącej, albo zawieszony bezpośrednio na budynku. Aby był widoczny z daleka, musi go cechować spójność i czytelność przekazu, najlepsza jakość wykonania oraz właściwe oświetlenie jego powierzchni, co pozwoli na dostrzeżenie go nawet wieczorem lub nocą. Dobrym pomysłem jest również billboard mobilny, który umieszczony na przyczepie samochodowej, przemieszcza się po określonym terenie. Uniwersalność tej formy reklamy jest ogromna, a jej celem nadrzędnym jest przyciągnięcie uwagi jak największej liczby odbiorców. Setki, lub nawet tysiące osób mijają codziennie billboardy i jeśli treść oraz grafika są przemyślane, ziarenko ciekawości na pewno zostanie zasiane w odbiorcach i skłoni do zainteresowania się ciekawą ofertą.

Lokalizacja jest ważna

Nie tylko perswazyjny przekaz stanowi o sukcesie zastosowania billboardu w celach reklamowych. Równie ważna jest lokalizacja. Aby była atrakcyjna z biznesowego i marketingowego punktu widzenia, billboard powinien zostać wystawiony na ekspozycję w miejscu najbardziej uczęszczanym przez przechodniów oraz kierowców pojazdów. Najatrakcyjniejsze są:

• centra miast, oraz rynki

• okolice galerii handlowych

• duże blokowiska

• parki i skwery

• największe skrzyżowania i ronda centralne

• okolice ruchliwych dróg i autostrad

• deptaki i punkty widowiskowe

Doskonałym pomysłem jest ustawienie na krótki czas billboardu w miejscu zrzeszającym okazjonalnie duże skupiska osób. Świetnym przykładem są mecze i rozgrywki sportowe, targi branżowe, eventy, oraz koncerty i festiwale, które niebawem wrócą do łask, serwując ogrom przyjemności stęsknionym sympatykom imprez masowych. Mamy gwarancję, że przez ten jeden dzień oglądalność reklamy osiągnie wysokie parametry, co realnie przełoży się na wynik finansowy.

Nie tylko reklama, ale również informacja

Billboard globalnie kojarzy się z reklamą, ponieważ taki właśnie ma cel nadrzędny. Jednak tę wielkoformatową przestrzeń można wykorzystać również w celach informacyjnych, które pośrednio zachęcą do skorzystania z oferty. Oprócz chwytliwego hasła oraz atrakcyjnej grafiki warto zawrzeć na nim również cenne informacje ważne obecnie dla społeczności. Lockdown wywołał w ludziach falę niepokoju o zdrowie swoje i swoich bliskich, dlatego większą uwagę społeczeństwo przykłada obecnie do poczucia bezpieczeństwa. Warto na billboardzie podkreślić, że zakupy lub usługi są w pełni bezpieczne, ponieważ przestrzeń jest systematycznie dezynfekowana, lub ozonowana, a na wyposażeniu jednostki znajdują się przykładowo darmowe rękawiczki. Niewątpliwie natychmiast w odbiorcach pojawią się pozytywne skojarzenia zbudowane na trosce o bezpieczeństwo i zdrowie klientów, co wywoła zaufanie i chęć skorzystania z oferty. Gwarantem sukcesu billboardu jest podążanie za duchem czasów, jednak łatwość wymiany planszy reklamowej gwarantuje zawsze aktualną reklamę stosunkowo tanim kosztem.

One thought on “Billboardy pobudzają gospodarkę

  1. Bilbordy moim zdaniem bardzo pomagają przedsiębiorcą. Ja sama zwracam mocno uwagę na to co jest tam napisane 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.